16 december 2015

#Drukdrukdruk

Had beloofd weer snel wat te schrijven, dat is niet gelukt.. Het is enorm druk geweest bij Euro Bob. Ik heb het gevoel dat Euro Bob nu in een periode zit, waar serieus geïnvesteerd moet worden om de exponentiële groei vast te houden. Hier zijn we hard mee bezig, waar halen we de middelen vandaan en waar verstandig aan te besteden.

Sinds een paar weken heeft Euro Bob een nieuwe marketing manager, Daan Marcus. Daan is bij vele van onze klanten al bekend als een excellente chauffeur, maar nu ook de contactpersoon voor alle marketingvraagstukken en de man die er voor moet zorgen dat Euro Bob nog sneller groeit. Aan mij de uitdaging om achter de schermen de groei te regelen: voldoende auto’s, kwalitatief goed personeel, goede bereikbaarheid en al de andere aspecten die gemanaged moeten worden bij groei.

Waarschijnlijk kijken we samen lachend terug op deze periode, waarbij we privé auto’s moeten gebruiken, vrienden moeten vragen om te rijden, externe partijen moeten inhuren en soms uren in de kou staan om opgehaald te worden. Zelf de administratie doen, zelf chauffeurs screenen en trainen, zelf flyeren, zelf plannen, maar gelukkig merk ik nu dat ik daar de tijd niet meer voor kan vinden. We hebben Maurits nu, die het wagenpark verzorgt en Daan die zich als sparpartner en marketingman aan het bewijzen is. Het meeste kijk ik uit naar het moment van een administratief medewerker… We zijn nu gelukkig bezig om een stagiair(e) te vinden, die dit soort taken op zich kan nemen.

In blog 1 (waarom samen verder) stelde ik de vraag: Wat gaan we doen op kantoor? Nu, 2 maanden 1 week en 2 dagen verder, hoef ik geen suggesties meer! Zat te doen, er staan twee enorme whiteboards op kantoor die we vol kliederen over Social Media strategieën, personeelsbeleid, vacature procedures, budgetten, doelstellingen, groeimarkten en ga maar door. Ik heb op het moment naast me een enorme stapel aan inkomende en uitgaande facturen staan, we hebben een to do list met momenteel 56 openstaande taken (Gebruik de app “Wunderlist” hiervoor, aanrader) en deze lijst wordt alleen maar langer.

Nog twee leuke updates: ten eerste gaan we binnenkort naar een andere locatie met ons kantoor, waar we meerdere ruimtes hebben, een eigen keuken en eigen voorzieningen. Hier meer over in januari als we er gesetteld zijn, enige wat ik nu nog kan zeggen is dat we verwarming hebben door middel van gaskachels, warm water uit een of andere grote witte kast komt en het laatste onderhoud in ca. 1960 is gedaan. Ten tweede gaan we met een nieuwe auto’s rijden, deze zijn ook te bezichtigen zodra ze bestickerd zijn! Microsoft Word geeft een foutmelding bij bestickerd, beplakt dan..

Zodra ik het bovenstaande weer door lees, durf ik eigenlijk eindelijk wel te zeggen dat we van een studentenbedrijf naar een professioneel bedrijf aan het bewegen zijn. Ik heb al wat ideeën voor volgende blogs, maar eerst is Daan volgende keer aan de beurt met een betoog waarom zijn favoriete auto de beste is.

Last, but not least. Ik wil de heren en dames van verzamelgebouw Reeuwijk alvast bedanken. Top geregeld daar.

Geschreven door Jorn Borsboom, eigenaar van Euro Bob

Tags

Delen